Sunday 15 December 2019

BBM3410: FOTOGRAFI 2

Assalamualaikum dan salam multimedia.

Sepanjang mengikuti kelas BBM3410 Multimedia dalam Bahasa dengan Prof Normaliza Abd Rahim, jujur saya dihempap dengan pelbagai tugasan. Antara tugasan yang menghempap saya ialah tugasan secara berkumpulan. Saya dan ahli kumpulan Wakanda Production yang lain iaitu Sarah, Aqilla, Faizah, Syazana, Hafizah, Qamarina, Fatin, Shawani, Amirah, Ayob dan Mat Nor DIPAKSA TANPA RELA menghasilkan beberapa video untuk dimuat naik ke dalam YouTube. Seterusnya, kami perlu mempromosikan setiap video berkenaan bagi mengumpul view dan like sebanyak mungkin. Sebab prof cakap markah akan dikira berdasarkan view dan like. Maka sejak detik itu bermulalah operasi menjual muka masing-masing di story Facebook, Instagram dan seangkatannya dengannya.

Video asas fotografi:

Video pertama yang dihasilkan oleh Wakanda Production ialah video asas fotografi. Video ini mengandungi sembilan jenis gambar berbeza iaitu gambar pemandangan, silhouette, kabur manusia, kabur tumbuhan, kabur haiwan, kabur objek, pendua cermin, pendua air dan bayang.








No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMAT

Assalamualaikum. 🌸Pada semester akhir di Universiti Putra Malaysia saya dan rakan seperjuangan Bahasa dan Linguistik Melayu (BLM) yang ...