Sunday 15 December 2019

BBM3410: FOTOGRAFI 5 (FLAT LAY KUMPULAN)

Video flat lay kumpulan:

Menurut Prof Normaliza Abd Rahim 2019, flat lay terbahagi kepada empat iaitu flat lay, half flat lay, quarter flat lay dan zero flat lay. Video kali ini, saya dan ahli kumpulan yang lain ditugaskan mengambil gambar menggunakan teknik flat lay sebagaimana telah diajar oleh prof di dalam kelas. Kami perlu menggunakan keempat-empat teknik flat lay untuk mengambil gambar manusia, barang (kasut), makanan, minuman dan buah-buahan. Berikut merupakan gambar saya sendiri yang sedang berbaring di atas jalan berhampiran Dewan Za'ba bagi mendapatkan sekeping gambar zero flay lay manusia yang sempurna dimata prof. Demi markah, saya redha. Untungnya tidak langgar. Kalau dah kena langgar alamatnya prof la pulak yang kena redha hari hari dihantui oleh hantu saya.




No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMAT

Assalamualaikum. 🌸Pada semester akhir di Universiti Putra Malaysia saya dan rakan seperjuangan Bahasa dan Linguistik Melayu (BLM) yang ...