Friday 20 September 2019

BBM3410Satu2019 : DIRI

Assalamualaikum.

Nama saya ialah Nurul Nadhirah binti Mohamad Sahabudin. Saya berasal dari Kelantan iaitu negeri Cik Siti Wan Kembang. Saya dilahirkan pada 17 Oktober 1996 di Hospital Tengku Anis, Pasir Puteh dan kini berumur 23 tahun. Saya merupakan anak pertama daripada lima orang adik-beradik.

Pada peringkat awal, saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Hamzah 1. Pada peringkat menengah pula saya bersekolah di Maahad Syamsul Maarif Perempuan dan Sekolah Menengah Kebangsaan Machang. Seterusnya saya menyambung pengajian di Universiti Putra Malaysia (UPM). Kini, saya merupakan pelajar tahun akhir dalam jurusan Bahasa dan Linguistik Melayu.

Pada semester ini, saya diwajibkan mengambil subjek Multimedia Dalam Bahasa sebagai subjek wajib untuk melengkapkan jam kredit pengajian. Subjek ini diharap dapat membantu saya yang buta IT menjadi seorang insan yang secelik-celiknya dalam bidang IT.



No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KETIKA DAN KALIMAT

Assalamualaikum. 🌸Pada semester akhir di Universiti Putra Malaysia saya dan rakan seperjuangan Bahasa dan Linguistik Melayu (BLM) yang ...